Zarządca infrastruktury podpisał kontrakt za blisko 112 mln zł netto na opracowanie dokumentacji projektowej dla kolejnego przedsięwzięcia między Rzeszowem a Przemyślem i Medyką. Realizacja tej inwestycji ma skrócić czas przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych, zapewniając lepszy komfort i bezpieczeństwo. Podkarpacki fragment trasy E30 Kraków – Medyka będzie dostosowany do prędkości maksymalnej pociągów 160 km/h.
Linie kolejowe 91 Rzeszów – Przemyśl i 92 Przemyśl – Medyka stanowią fragment trasy E30 Kraków – Medyka. Trasa E30 na odcinku Kraków – Rzeszów jest już zmodernizowana. Dzięki inwestycji PKP PLK przy wsparciu środków unijnych prędkość maksymalna pociągów została zwiększona do 160 km/h, a czas przejazdu koleją między stolicami Małopolski i Podkarpacia skrócił się o ponad godzinę. Pasażerowie zyskali także lepszą dostępność i komfort podróżowania.
Zadanie obejmujące opracowanie projektu na podkarpackim odcinku trasy E30 stanowi ważny etap w realizacji kolejnego przedsięwzięcia inwestycyjnego, które otworzy nowe możliwości dla podróżnych oraz dla transportu towarów. Przyszła modernizacja zapewni podniesienie prędkości maksymalnej pociągów ze 120 do 160 km/h na trasie z Rzeszowa do Przemyśla oraz Medyki, co pozwoli jednocześnie skrócić czas przejazdu.
– Kontynuujemy inwestycje, które przyczyniają się do rozwoju polskiej kolei, służą podniesieniu standardów przewozów pasażerskich i towarowych. Modernizacja linii Rzeszów – Medyka, na podkarpackim odcinku trasy magistralnej, ma istotne znaczenie m. in. dla ruchu transgranicznego – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
– Podpisana umowa przybliża nas do realizacji ważnego zadania inwestycyjnego na linii między Rzeszowem a Medyką, która jest częścią międzynarodowego szlaku E30. Kolejne prace zapewnią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, zwiększą efektywność trasy i wzmocnią znaczenie kolei w regionie – dodał prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA Piotr Wyborski.
Przygotowanie dokumentacji projektowej umożliwi przejście do kolejnego etapu procesu inwestycyjnego, jakim będą roboty budowalne między Rzeszowem a Medyką. Prace projektowe obejmą tory wraz z siecią trakcyjną oraz rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, perony na stacjach i przystankach, jak również systemy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz cyfrowej łączności kolejowej. Zaprojektowane będą elementy niezbędne do skutecznej i sprawnej odprawy granicznej w ruchu pasażerskim na stacjach Przemyśl i Medyka oraz w ruchu towarowym na stacji Medyka. Dokumentacja ma uwzględnić budowę terminala pasażerskiego w Przemyślu oraz terminala towarowego w Medyce.
Umowę za blisko 112 mln zł netto na opracowane dokumentacji projektowej dla wykonania prac na odcinkach Rzeszów – Przemyśl i Przemyśl – Medyka zrealizuje konsorcjum Dohwa Polska Sp. z o. o. Spółka komandytowa (Lider) – Dohwa Engineering Co. Ltd. Wykonawca ma 32 miesiące na przygotowanie materiału.
Kontrakt na opracowanie dokumentacji zaplanowano w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 91 i 92 na odcinku Rzeszów – Medyka (granica państwa)”. Przedsięwzięcie to jest współfinansowane przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.